maandag 13 februari 2012

Geslaagd voor Bedrijfs Economie

Sommigen van jullie weten dat ik bezig ben met de opleiding moderne bedrijfsadministratie. Naast 22 uur werken, kinderen huishouden, bezig voor m'n webwinkeltje, best pittig. Het is een thuisstudie en ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om mijzelf te motiveren om bezig te gaan er is zoveel anders wat gedaan moet worden of wat ik wil doen ...

Ik ben dus 1,5 jaar bezig geweest met 1 vak ... Bedrijfseconomie. En ondanks dat ik meao bedrijfsadministratie heb, best erg pittig. Je moet zoooooveel weten ... Ze kunnen zoveel verschillende dingen vragen ... En 18 januari was het dan zover ... Ik had examen. Brrrr. Thuis deed ik over de proefexamens zo'n 2 a 2,5 uur en er staat 3 uur en 3 kwartier voor een examen. Dus ik ging naar dat examen en zei al tegen manlief, ik denk dat ik rond 8 uur (het begon om half 6) wel weer thuis ben. We waren met z'n 3 die mba examen deden ... De andere 2 waren op een gegeven moment weg, mmmm .... Op een gegeven moment komt de examinator naar mij toe, dat ik nog maar 15 minuten heb ... WAT???? Ik moet nog 4 vragen (de laatste opgaven had in ene 14 vragen). Net iets waarvan ik zeker wist dat ik het wist (hahaha rare zin ...). Maar ja, dat moest nu dus even snel, snel, snel ... Net op tijd m'n examen ingeleverd. Op 1 vraag het antwoord "geen idee"gegeven, voor de rest alles beantwoord.

VAndaag zat in de mail de uitslag, pffff, hier keek ik al een paar weken met angst en beven naar uit ... Bij de thuis examens oefenen zakte ik elke keer als een baksteen ... Dus als ik het zou halen, zou het waarschijnlijk met hakken over de sloot halen (maar hee, een voldoende, is een voldoende!). Dus ik keek heel voorzichtig met een zwaar kloppend hart naar die mail ... Zie ik dat goed?? Is dat echt zo??? Ik heb een 7!!!!! Ik ben dus met een goede voldoende geslaagd!!!
Pffff, dit hoef ik dan niet nog een keer te doen!!!

Nu op naar het volgende vak (en hopelijk hier geen 1,5 jaar overdoen, want anders wordt het een opleiding van 6 jaar ...) Bedrijfsadministratie. Lag me op school goed (bedrijfseconomie ook, maar toch), dus eens kijken wat het gaat brengen. Ik ga in ieder geval vol goede moed beginnen. Wat een pak van mijn hart is dit!

3 opmerkingen:

Jeannette zei

Van harte gefeliciteerd hoor, het begin is er, op naar het volgende!

Atelier Eigenhandig zei

Van harte gefeliciteerd en succes toegewenst bij het volgende vak. Vorig jaar ben ik geslaagd voor de opleiding helpende zorg&welzijn en weet uit ervaring dat 'studeren' niet echt gemakkelijk is te combineren met je gezin. Daarom des te meer respect dat je doorgaat.

Groetjes van Janny.

missAlien zei

Hoi hoi
Gefeliciteerd met je bedrijfseconemie.
Ik heb je de liebster blog award gegeven.
Je kan hem op mijn blog op komen halen, daar staat ook alle info.Zelf heb ik deze award gekregen van Masodosa.
Greetz missAlien