maandag 24 september 2012

Vera


Laatst vierde ik mijn verjaardag (alweer het 39e streepje wat ik erbij mocht schrijven, het leven gaat toch wel snel hoor!). Ik had nog even snel een cupcakeslinger en losse cupcakes gehaakt.De lossen cupcakes had ik aan draadjes van verschillende lengte bij het raam gehangen. Het zag er wel heel gezellig uit! 


Zaterdag viert mijn nichtje haar 1e verjaardag. En net zoals voor het nichtje dat begin deze maand haar 2e verjaardag vierde, heb ik Vera gemaakt. Ik heb deze Vera wel iets aangepast. Ik vind het originele patroon voor een varken een te lange snuit hebben, dus ik heb de snuit 5 toeren korter gemaakt. Het achterhoofd vind ik bij het originele patroon te plat, dus daar heb ik weer wat extra toeren gehaakt, om het wat boller te krijgen. Bij mijn vorige Vera paste het mutsje eigenlijk net niet tussen de oren. Dus ik dacht slim te zijn, nu eerst het mutsje er aan te naaien en daarna pas de oren. Maar nu zitten ze mij weer een beetje te veel aan de zijkant ... Mocht er ooit nog een Vera nr. 3 komen, dan ga ik daar ook wel wat op verzinnen (misschien smallere oren en dan wel dezelfde lengte). Ik heb dit keer de kleur van het hoedje en de topping van de taart omgedraaid en de kaarsjes heb ik in fuchsia gedaan.

In de doos erachter zitten allemaal kleurtjes katoen die de meiden hebben uitgezocht voor een vlaggetjes slinger. De eerste 6 vlaggetjes zijn al klaar. Ik heb het patroon uit Crochet Motifs welke ik vorig jaar voor mijn verjaardag heb gekregen. 

Geen opmerkingen: