zondag 19 oktober 2008

Jurk 5a knippie idee winter


Er staan zoveel leuke dingetjes in de nieuwe knippie Idee, dat ik er meteen mee aan de slag ben gegaan.

Ik had een tijd geleden een leuke herfstige stof gekocht bij Reprodepot, die ik nu dan eindelijk kon gebruiken. Het wachten was nl. op het juiste patroontje. Ik wilde eigenlijk blousje 5b maken, maar Juliet wilde liever een jurk, dus dat hebben we dan maar gedaan :).

Het was een amerikaanse stof en daardoor een stuk smaller dan de stoffen hier. Gelukkig had ik 2 yard wat iets meer dan 1.80 meter is als ik het goed heb, en het kon er allemaal uit. Er zijn zelfs nog wat stukjes overgebleven voor een quiltende collega van mij.

Ook mij maar weer eens aan de prym tang gewaagd, want er moest een drukker op. Volgens mij zit hij wel goed vast. Misschien manlief nog even extra hard laten aandrukken ;).

De split achter is niet helemaal je van het, dat had mooier gekund. Ik snapte niets van de beschrijving, dus had op internet wat gezocht en vond wel een mouwsplit. Volgens die manier heb ik het toen maar gedaan, maar volgens mij moet er een mooiere manier zijn, dus dat zal ik nog eens aan m'n moeder vragen.

Ik denk dat ik blousje 5b voor Hannah ga maken, want ik heb nog een leuke blauw/wit ruitje met broderie liggen voor haar, even kijken of dat er uit kan, want het is geloof ik maar een meter.

Geen opmerkingen: