maandag 11 januari 2010

Hello Kitty Amelie

Hij stond al sinds de stoffenbeurs begin november op het lijstje, maar sinds gisteren is hij dus af.
De originele lengte vond ik te kort voor Hannah (ze heeft in verhouding vrij lange benen, terwijl ze met haar 5 jaar en 2,5 maand 111,5 cm is, dus gewoon gemiddeld), dus ik heb hem 10cm verlengd. Ik hoop dus dat ze hem volgende winter ook nog aan kan. Hij valt nu net onder d'r knietje.
Ik heb voor de hals en armen belegjes gemaakt, zo stikte het wat makkelijker met de fleece. Hij is zo denk ik ook van een katoentje te maken, helemaal als je er een ritsje achterin zet. Dus misschien komt hij er ook nog wel in een zomer versie :).
Op zich vind ik hem goed gelukt, alleen ben ik wat minder te spreken over het zakje. Dat zijn natuurlijk ook meerdere lagen fleece, waardoor het stiksel er een beetje in verdwijnt en dat vind ik zonde.
Ik heb doorgestikt met roze/paars regenbooggaren.
Hannah wilde hem vandaag meteen aan naar school en kreeg al de vragen waar die leuke jurk vandaan kwam.

1 opmerking:

Nicole Claudia zei

Dit is natuurlijk een droomstofje voor een meisje van 5 jaar!! Die jurk valt wel op, hoor!! Hij zal haar vast prachtig staan.

Groetjes, Collie