zaterdag 15 oktober 2011

Mijn 2e amigurumi en decoratieballen.

Mijn eerste setje decoratie ballen is af. Ze zijn hier te koop.
Ik vind ze zelf heel erg vrolijk geworden!
Andere kleurstellingen zijn natuurlijk ook mogelijk (en gaan ook nog in de winkel komen).




Eindelijk heb ik van de week Hannah's olifantje afgemaakt. Ik was er vorige maand al mee begonnen, maar had toen vilt nodig voor de oogjes, en toen ik dat had, moest ik het weer knippen. Nou ja ... van uitstel kwam bijna afstel. Totdat Hannah vroeg wanneer haar olifantje nou eens af was *schaam*. Dus die van de week ook maar afgemaakt.
Ik heb hem gemaakt van acryl van de wibra en zeeman. Gehaakt met naald 3, zodat het goed strak was (niet zoals bij Juliet haar konijn, dat je gaatjes ziet). Eigenlijk moest het olifantje roze worden volgens het boekje, maar dat vond ik niet leuk. We hebben het lijfje een kleurtje gegeven, zodat het net leek of ze een shirtje aan had.
Het rokje krulde steeds naar boven toe, dus dat heb ik op een paar plekken vast gezet.
Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Jammer genoeg is de kwaliteit van het vilt niet zo goed, want het pluist erg ... Maar Hannah is verders heel tevreden met haar olifantje!

Geen opmerkingen: