vrijdag 9 november 2012

Kerstkransjes.




Ik heb me nog niet op het huisje gestort. Ik heb al maanden ringetjes die ik bij EchtStudio heb gekocht in huis, maar kon mij er maar niet toezetten. Net waren de kinderen nog even lekker verstoppertje in huis aan het doen :) en gunde ik mijzelf even de tijd. Ik ben dat ringetje eerst maar eens gaan omhaken met allemaal vasten (catania en haaknaald nr. 2). Na het sluiten met een halve vaste in de eerste steek, kwam ik uit op 45 vasten.
De 2e toer bestaat uit 6 losse, dan een vaste in de 5e vaste van de vorige toer, 5 lossen, 4 steken overslaan, vaste, tot het eind. Je hebt dan 9 boogjes.
De 3e toer vult de boogjes met 1 vaste, half stokje, stokje, dubbelstokje, stokje, half stokje, vaste. Dat 9 x doen en dan sluiten met een halve vaste in de eerste vaste van het eerst gevulde boogje.
Draadjes afwerken en klaar ben je.

Zondag zal ik even kijken of ik ze leuk in een kerstboom kan fotograferen en dan komen ze ook in mijn winkeltje te staan, voor de mensen die niet zelf kunnen haken en toch zo'n leuk kransje in hun boom willen.

Voor wie ze ook gaat maken, veel plezier!

Geen opmerkingen: