maandag 16 juli 2012

Afscheidskadootjes juffen en onderzetter voor pan.

Het einde van het schooljaar nadert. De meiden hadden het weer heel erg getroffen met de juffen die ze het afgelopen jaar hebben gehad. Bij Juliet was 1 juf voor ons nieuw, maar wat een lief mens. Denkt mee, heeft de klas in toom, zonder overdreven streng te zijn. De andere juf die kenden we al, want die had Hannah in groep 1, 1 dag in de week. Juliet was ook heel blij met deze juf, want die kon als enige EHBO,  dus daar kon je echt wat van leren ;).
Hannah had een juf die Juliet het afgelopen jaar had. Toen ik vorig jaar zag wat voor een klas zij zou krijgen, dacht ik, dat wordt pittig!! Maar wat is het een leuk jaar geweest. Vanaf oktober mocht ik elke woensdagochtend een half uurtje in de klas komen helpen met lezen. Zo gezellig! Hannah is ook zo blij geweest met deze juf. Helaas gaat ze niet naar groep 4 (waar Juliet haar had), maar gaat ze naar groep 1/2. Hannah had haar best wel nog een jaartje willen hebben!
Om deze fijne juffen te bedanken, heb ik de hartjes van Karin aan de Haak gemaakt. Ik kon tot op heden niet echt een hartjes patroon vinden wat naar mijn zin was, maar deze gaat echt heel goed, is makkelijk en heeft een leuk resultaat! Voor alle 3 de lieve juffen dus een mooie hartjes tas/sleutelhanger. Donderdag krijgen de juffen ze. Ik hoop dat ze er blij mee zijn!

Voor volgend jaar krijgen we ook weer leuke juffen. De juf die Juliet deze week 1 dag in de week had (die van de EHBO) krijgt ze volgend jaar weer 1 dag in de week, en een meester die mijn zus ook heeft gehad (meer dan 30 jaar geleden :)). Hannah krijgt ook 1 dag in de week de EHBO-Juf en een andere juf die Juliet al in groep 4 heeft gehad. Een wat strengere juf, maar ook een leuke. Deze juf gaf bij Juliet in de klas op donderdagmiddag muziekles. Hopelijk doet ze dat volgend jaar weer, want Hannah kijkt daar al helemaal naar uit :).

Doordat we bezig zijn een Flashmob organiseren voor de laatste schooldag, en waarvan we een linkje naar het filmpje van het dansje wat we hebben gemaakt aan de deelnemers rond hebben gestuurd, was iemand op mijn winkeltje terecht gekomen. Ze vond de kleine onderzettertjes daar zo leuk, dat ze die eigenlijk wel in het groot wilde voor een pan. De eerste is klaar. Hij is 17 cm. in doorsnede. Ik heb hem gehaakt met Paris van Drops. Ik moet zeggen dat ik de felheid van de kleuren een beetje vind tegenvallen. Dan zijn die van Phildar mooier. Maar op zich is het voor pannenlappen en onderzetters voor pannen mooi garen. Nummer 2 ligt onder een vochtige theedoek en nr. 3 is in de maak :).

Hierna wil ik voor mijn mams nog nieuwe onderzetters en pannenlappen haken. Met haar verjaardag was ze op vakantie (bijna elk jaar ;)) en ik wist eigenlijk ook niet zo goed wat ik voor haar moest kopen (het zoveelste flesje bodylotion, of douchespul), dus ik heb bedacht dat ik zelf wel wat kon maken. Ik heb al kleurtjes in huis die bij de rest van haar huis passen en dan wil ik de spiraal pannenlap gaan maken. Ik zag het o.a. ook bij Karin aan de Haak en het patroon kun je gratis downloaden bij Ravelry.
Er komt nog wat bij, maar dat zet ik hier niet neer, want ze leest soms mijn blog ;). Maar van die pannenlappen, dat wist ze al :).

Geen opmerkingen: